Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Ik ga me weer de woede om de hals halen, maar soit.
Voor de duidelijkheid; ik ben een voorstander van de - al dan niet eenzijdige - splitsing van BHV.
Maar zeggen dat over het toepassen van de grondwet per definitie niet onderhandeld zou mogen worden, vind ik ook eigenlijk incorrect. Zeker als je Belgie (nog) niet wilt vernietigen. Maar ook als je uitgaat van het scenario dat Belgie vredig, op federaal niveau, gesplitst gaat worden, is het toch niet zo onredelijk om hierover te onderhandelen? Kwestie van een goede verstandshouding te houden.
Dat kan dan zelfs `maar` gaan over het inschrijvingsrecht. Echt onderzocht heb ik dat voorstel nog niet, dus ik weet niet concreet wat dat inhoud. Maar het is een mogelijkheid, naar het schijnt.
|
Als ik u goed begrijp kan er over wetten onderhandeld worden maar de wet kan niet toegepast worden zonder dat iemand daar een prijs voor betaald.
Als ik de volgende maal voor de rechter sta en die zegt ik geef u 2 jaar dan kan ik zeggen, goed, maar dan moet er van de grond van mijn buurman een deel op mijn naam overgeschreven worden.
Het is niet zozeer dat u zich woede op de hals haalt, het is eerder onbegrip over uw standpunten. Voor mij verpersoonlijkt u alles wat de Vlaming is met een slavenmentaliteit.