Een oproep
Politics.be beschouw ik als een forum waar we het allemaal over één zaak eens zijn nl. het oneens zijn met elkaar. De meningen kunnen dus dikwijls zeer ver uit elkaar liggen en gestoffeerd worden met allerhande persoonlijke ervaringen, die voor menig lezer dikwijls schokkend en beledigend kunnen zijn.
Toch moet onze eerste bekommernis blijven de mening en de persoon als 2 afzonderlijkje zaken te beschouwen en de leiddraad : het verschil is nuttig, leerzaam en zelfs aangenaam hoog in het vaandel dragen.
Dat is ook de reden waarom ik zo enthoesiast formmeetings propageer en ik moet vaststellen dat inderdaad over het algemeen achter grondig verschillende meningen aangename mensen schuilgaan.
Nu gebeurt het hoe langer hoe meer dat onafgezien de aandacht van de moderatoren er misbruik gemaakt wordt van de faciliteiten van dit forum om ronduit misdadige praktijken te beoefenen : personen worden gestalkt en via PB's en E-mail bekogelt met haatmail. Men moet echter bedenken dat het geschreven woord dikwijls veel harder overkomt dan wat men gezapig elkaar tussen pot en pint pleegt te vertellen. Ook is het zo dat mannelijke scherts niet dikwijls door vrouwen gesmaakt wordt, vrouwelijke wezens zijn dikwijls door hun fijndere besnaardheid wat lichter raakbaar.
Daarom dit verzoek : als iemand te kennen geeft zich beledigt te voelen,
wacht geen moderatortussenkomst af, hou het simpel : erken het recht van de ander op een eigen mening & een kleine verontschuldiging doet dikwijls wonderen. & als je zo ver niet kan gaan : zoek een andere meer
agressief gericht forum op als uitlaatklep & desnoods een psychiater.
Hopelijk krijg ik nu geen haatmail !