Los bericht bekijken
Oud 12 september 2007, 15:23   #91
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Een EUROPESE betoging in de HOOFDSTAD van de EU kan je toch wel ergens onder zijn bevoegdheid rekenen zou ik durven stellen...
Jammer voor U, maar helaas. 'Europees' is bij mijn weten nog steeds geen nationaliteit. Bij mijn weten is Europa ook geen staat en is Brussel hooguit een plaats waar de Europese instelingen (vele, doch niet alle) van hun administratieve hoofdzetels hebben.

Verder komt het mij voor dat U totaal geen idee heeft over de bevoegdheden van de Europese Commissie. zie hieronder (beknopt):

De Europese Commissie oefent vier hoofdtaken uit:
  1. zij dient wetsvoorstellen in bij het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie;
  2. zij beheert het communautair beleid en legt dit ten uitvoer;
  3. zij controleert of het Gemeenschapsrecht wordt nageleefd (in samenwerking met het Europese Hof van Justitie;
  4. zij vormt een belangrijke woordvoerder van de Europese Unie en onderhandelt over, met name, internationale handels- en samenwerkingsovereenkomsten.
De voorstellen van de Commissie hebben vooral betrekking op terreinen die in de verdragen zijn vastgelegd, zoals met name douane, vervoer, industrie, sociaal beleid, landbouw, milieu, energie, regionale ontwikkeling, handelsbetrekkingen of ontwikkelingssamenwerking.
Krachtens het subsidiariteitsbeginsel hebben de initiatieven van de Commissie alleen betrekking op terreinen waarop een initiatief op het niveau van de Europese Unie efficiënter lijkt dan een optreden dat op lokaal, regionaal of nationaal niveau wordt uitgevoerd. Bovendien zijn deze voorstellen erop gericht om de belangen van de Unie en haar burgers te beschermen en dus niet de belangen van landen of specifieke sectoren.

(bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Commissie#Taken)

Citaat:
De EU kan natuurlijk ook WEGTREKKEN en Brussel achterlaten voor wat het is : een achterlijk provinciedorpje door de franstaligen verwoest...
En dat is waarschijnlijk ook precies wat er zal gebeuren, eens België gesplitst wordt en Vlaanderen Uw felbegeerde republiek wordt...

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 12 september 2007 om 15:23.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden