Ik vind de redenering van Dewael gewoon belachelijk. Zeker omdat hij dan nog van zichzelf vindt dat hij een "liberaal" is... Zeg nu zelf, het verbieden van hoofddoeken bij iemand anders, om de reden dat dit "emancipatorisch" zou werken daar een hoofddoek symbool zou staan voor onderdanigheid van de vrouw.. Dat vind ik dus juist hetzelfde als moesten we de minirokjes verbieden, omwille van "emancipatorische" redenen, daar mannen vrouwen met minirokjes enkel zien als lustobject, en dat dus allesbehalve vrouw-bevrijdend werkt... Ik dacht dat emancipatie juist neerkwam op zelfbeschikking (ipv iemand anders die beslist wat je wel en niet mag dragen).
Soit. Het tweede waanzinnige argument om de hoofddoek af te schaffen, zou zijn dat dit "op de heupen" werkt bij vele mensen. Ik stel dan ook ineens voor om de volgende zaken af te schaffen : een slechte adem, plateauzolen, afhangende broeken, strings, rasta-kapsels, vrouwen met een snor, zwarte bomberjacks en neusharen.
Zo, nu is iedereen weeral content, en onze leefwereld is er zeker verdraagzamer en toleranter door geworden.