|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Een kleine partij moet om te beginnen de bevolking overtuigen om groter te worden, en dan pas het beleid beïnvloeden, niet?
|
Akkoord, maar een systeem met 'the winner takes it all' is per definite nadelig voor alle andere partijen behalve de aller grootste.
Misschien dat we er beter een keertje een nieuwe topic over opstarten, maar concluderen (uit dit artikel, zoals 1handclapping doet) dat dit systeem dat niet zou doen, is niet terecht. Om u een idee te geven van de impact van zo'n systeem: een partij dient in Engeland ongeveer minstens 30% van de stemmen te halen alvorens ze verkozenen kan hebben.
Over het artikel: is Liverpool geen straatarme stad? (ik kan mij vergissen en vond niet direct de nodige informatie, maar volgens mij is Liverpool is vergelijking met de rest van het land niet bepaald welstellend te noemen?)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|