Los bericht bekijken
Oud 16 september 2007, 19:02   #11
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Bij Wallobruxen misschien, maar je hebt ook een groot aandeel anationalistische Francofonen net zoals men hier heeft bij Nederlandstaligen. Persoonlijk zou je mij ook niet onverdraagzaam zien bij Franstaligen. Wel walg ik van Belgisch patriotisme en franskiljonisme. Daardoor schop ik niemand tegen de schenen.
Ik ben ervan overtuigd dat de gemiddelde Franstalige héél wat verdraagzamer is als je politiek buiten beschouwing neemt, juist als met de Vlaming. Veel gezeur in lezerbrieven en webfora, maar in realiteit best menselijk en meevallen.

Zelf ben ik een geval apart, ik ben niet echt een flamingant in de strikte zin van het woord; mijn ideologische voorkeur gaat enkel uit naar die Vlaamse zijde. Als ik NV-A-achtige mensen zich zie misdragen tegenover Franstaligen ben ik geneigd de zondebok te steunen.
Zo merk ik wel eens dat sommige onverdraagzame zielen opzettelijk mensen boycotten voor hun afkomst, bij de Examencommissie van de Vlaamse gemeenschap gezien voor het vak Nederlands dat een Franstalige onnodig strikter behandeld werd of ik heb ook meegemaakt dat een Franstalige lerares Frans een extra rumoerige klas kreeg omwille haar moedertaal. In beide gevallen heb ik expliciet de agressors getoond dat ze mijn steun niet kregen. Het discriminatoir gedrag wekt weinig sympathie op eens je dat doet.

Je moet enkel de ruggegraat hebben over de ideologische grens te kijken en niet de primitieve holenmens te worden.

P.S.: Wellicht zou die daling uiteraard niet daar aan liggen, en ga ik daarom ook enorm off topic. Ik wil enkel zeggen dat P.be niet representatief is voor Vlaanderen, en dat extremisten hier talrijker zijn.
Geef eens een voorbeeld.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden