Discussie: Oerdomme Amerikanen
Los bericht bekijken
Oud 17 september 2007, 14:12   #146
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lees en oordeel dan. Man toch! Ik zeg niet dat Amerikanen dom zijn!!!! Nogmaals, ze kennen te weinig van Aardrijkskunde en van buitenlandse politiek maar ze beheersen de wereld wel volledig. Dit vind ik een heel gevaarlijk gegeven. Op die manier zijn ze zo gemakkelijk te beinvloeden door hun leiders en dat leidt onvermijdelijk tot debacles die een doorsnee amerikaan niet zou toelaten moest die beter geinformeerd zijn. Als je niet inziet dat de Amerikanen daarin compleet fout zitten, dan is dat uw probleem. Ik ben absoluut niet anti-amerikaans, integendeel, maar ik ben tenminste niet blind voor de hiaten die ze hebben in hun maatschappij en op welk vlak ze dingen kunnen bijleren van ons.
Ik heb ook niet percé persoonlijk naar jou gereageerd. Kheb jou wel gequote maar kwilde niet met alles op jou reageren. Misschien verwarrend maja...

Wat bedoel je "ze kennen te weinig van aardrijkskunde". Waarop basseer je je? De mensen die de wereld volgens jou beheersen weten australie niet liggen?

"Ze zijn gemakelijk te beinvloeden door hun leiders"? En waarop basseer je je hier? Je eigen gemaakt beeld van een doorsnee amerikaan? Hoeveel keer ben je er geweest, hoeveel amerikanen ken je om tot dit besluit te komen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden