Citaat:
Ik ben er nu al een keer of 6 a 7 geweest. En het is een onmiskenbaar feit dat de mensen aan de kusten beter geinformeerd zijn, dat durf ik gerust toegeven, alhoewel het daar ook nog niet is wat het zou moeten zijn. Maar de niet-kuststaten, dat is vaak huilen met de pet op en daar zijn 2 redenen voor. De media en het gebrek aan goed onderwijs tussen hun 12de en 18de. Er zijn daar vaak intelligente mensen die naar een topcollege kunnen en die niet weten wat ze daar zien en die dan pas zelf een kritische geest ontwikkelen.
|
Ga jij er op vakantie om mensen te ondervragen ofzo?
Stel dat jij op je verblijf ginds een 1000 mensen gesproken hebt. Wat al veel te veel is...is dat volgens jou dan voldoende om dergelijke conclusies te maken die jij hier neemt?
Citaat:
Ze kennen te weinig aardrijkskunde: Dit is uiteraard relatief maar ik verwacht toch wel dat een doorsnee Amerikaan de continenten kan aanduiden. Geloof me vrij als ik zeg dat je soms schrijnende taferelen moet aanhoren. Dan heb ik het niet over het land Belgie dat in Azie ligt of zo, maar dan heb ik het over Amerika aanduiden als Afrika en dergelijke. Je kan er eens mee lachen, maar het zijn lang niet altijd de domme mensen die dit tegenkomen, ook intelligente mensen durven die flaters begaan en dat vind ik onaanvaardbaar voor een land dat de wereld domineert.
|
Oeioei, vele Belgen zullen de provincies ook niet kunnen aanduiden. En zoals ik eerder al aanhaalde, waarom is aardrijkskunde een maatstaaf? Aardrijkskunde interesseert mij ook geen bal.
Afrika aanduiden als amerika is een echte uitzondering.
Ik vind niet dat de "wereld domineren" een link heeft met enkele mensen op straat een aardrijkskunde vraag geven.
Citaat:
Ze zijn gemakelijk te beinvloeden door hun leiders: De mainstream amerikaanse media heeft te weinig zelfkritiek en zenders zoals fox zijn gewoon bastions van de politiek en dat is onaanvaardbaar. Je weet ook hoeveel er hier geklaagd wordt over de rode vrt. Wel daar is het 1000 keer erger. Elke zin voor zelfkritiek verdwijnt en dat is alweer onaanvaardbaar voor een land dat zoveel invloed heeft op de rest van de wereld. Hoe je het ook draait of keert, de VS hebben zoveel invloed op wat er zelfs hier in Belgie gebeurt, dat we toch ook mogen verwachten dat de Amerikaanse bevolking correct voorgelicht wordt over de rest van de wereld. Hun buitenlands beleid moet gewoon transparanter worden voor de Amerikaanse bevolking dan nu het geval.
|
Maar waaruit haal jij dat amerikanen zich gemakelijk laten beinvloeden door de media? Zijn hier studies voor dan?
Citaat:
Voor de rest vind ik de VS een fantastische land met warme behulpzame mensen waar er fantastische opportuniteiten zijn.
|
Dat ligt er ook weer aan wie je net tegenkomt. Ga naar St-Louis en je mening zal anders zijn. Vandaar dat ik enkel maar wil zeggen...deze veralgemening door een beetje media...sorry, dan doe jij waarvan je de amerikanen van beschuldigd...gemakelijk beinvloedbaar.