Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Uiteindelijk maakt voor mij de reden niet echt veel uit. Ik was voor het verwijderen van saddam, ze hadden het al veel vroeger moeten doen. Dat het nu nog niet goed gaat in Irak is spijtig en afschuwelijk. Ik hoop dan ook voor de irakezen dat het snel betert, maar zonder geweld was saddam niet vertrokken, en het zijn nog steeds niet de amerikanen die voor de zovele doden zorgen.
|
Tuurlijk zijn het de Amerikanen niet die de vele doden op hun geweten hebben, maar dat doet nog altijd niks af omtrent de hypocrisie die er heerst rond de redenen die Bush opgeeft voor de oorlog. En dat is wat me zo zwaar tegen de borst stuit. De straffeloosheid waarmee zoiets kan. Clinton wordt bijna afgezet omdat hij in het rond aan het vogelen was en daarover liegt, maar Bush mag blijven terwijl hij liegt over de oorlog. Ik weet wat ik erger vind, maar bon. So be it, binnen een goed jaar zijn we er van verlost en zien we wel weer wat er gebeurt. Ik hoop op een radicale ommezwaai zowel op het vlak van binnenlands en buitenlands beleid.