Los bericht bekijken
Oud 18 september 2007, 09:15   #34
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Dus volgens Soli is het splitsen van België enkel en alleen een poenkwestie.
Laat dat nu inderdaad net één van de sterkste argumenten zijn waardoor de verschillen tussen de gemeenschappen op een onweerlegbaar en wiskunidg duidelijke wijze kunnezn worden uitgedrukt en weergegeven.

Toch raar hé: tot over een paar jaren geleden bestonden er gewoonweg geen transferts. Het heeft de Vlaamse beweging decennia gekost om die bewezen financiële onevenwichten boven water te halen.
Tot op de dag van vandaag zijn er nog steeds belgicisten die er hun beroep van maken om deze geldstromen amechtig te blijven ontkennen.
En nu dat de walen eindelijk onder druk van de waarheid toegegeven hebben dat die geldstromen er zijn, nu proberen ze van het feit dat er over gesproken wordt ineens een taboe te maken.
Dat er door die poenkwestie ook in Vlaanderen ongeveer 15% van de mensen tegen de armoedegrens aanschurken kan hun blijkbaar in die context gestolen worden.

De vraag in deze draad luidde: mensentaal.
De hierboven aangehaalde argumenten snijden allemaal hout.
Evenwel doe ik dat op een heel aparte wijze: Als ik een linkiewinkie op bezoek heb en die begint over de belgische toestand dan laat ik hem meestal eerst de argumenten pro opsommen en dan bekijk ik hem zeer ernstig waarop ik zeg: "het is een schande hoe wij, de vlamingen, de waalse armen reeds decennialang aan hun lot hebben overgelaten".
"We zouden dringend onafhankelijk moeten worden om het sossenapparaat in Wallonië te dwingen om eindeljk voor hun eigen mensen op te komen".
Het is effenaf spektakulair om dan de uitdrukking op het gezicht van de gemiddelde en obligaat gedesinformeerde linkiewinkie te zien.
Genieten....