Los bericht bekijken
Oud 18 september 2007, 10:24   #3
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat we ons voor veel op Zwitserland kunnen inspireren (we hoeven niet per se zelf het warm water uit te vinden, niet?)

dus ja Bindende Referenda Op Volksinitiatief
maar ook geen koningshuis én geen staatshoofd (een beurtrol tussen ministers volstaat om deze functie waar te nemen)
me dunkt is een zestal ministers ook voldoende

en vooral absurde privileges van vakbonden aanpakken (uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen, uniek systeem in de wereld, waardoor vakbonden belang krijgen bij het aantal werklozen)
belangenconflicten van ziekenfondsen aanpakken (nu zijn zij ook eigenaar/uitbater van ziekenhuizen waardoor zij belang hebben bij een hogere ziekenhuisfactuur)

en ja, natuurlijk de particratie aanpakken (eventueel met de mogelijkheid van anonieme stemmingen in de kamer ?) (partijfinanciering aanpakken?) (interne democratie verplichten ? ) alle tips zijn hier welkom ...
Ik zou bijna denken dat je onze webstek hebt gelezen

VAKbonden moeten zich toespitsen op hun job : het vertegenwoordigen van de ARBEIDERS ipv de doppers.

Iets als een ziekenkas, daar ben ik tegen. Dit zou een staatsdienst moeten zijn. Liefst een staatsdienst die zich kommert om alle uitbetalingen. Zo kan er minder gesjoemeld worden ook...

BROV is prima, maar daarin gaat VV veel verder, maar niet realistisch op korte termijn, dus BROV is voorlopig zeer goed.

Géén president. Géén staatshoofd, ook niet per beurtrol. De eerste minister is het staatshoofd. Wie dat wordt kan duidelijk gemaakt worden in de verkiezingen. Eenvoudig zou zijn : die met de meeste voorkeurstemmen.

En ja : interne democratie verplicht voor alle partijen! Ook in de vakbonden trouwens.

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 18 september 2007 om 10:26.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden