Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Wat doet je vermoeden dat er een leven na de dood is? Denk je dat dit 'voorrecht' enkel mensen toebehoort?
Eerder zei je dat je te wetenschappelijk aangelegd was voor een richting als geschiedenis, maar hoe rijm je zulke paranormaliteiten met een rationele geest?
|
Och, het is gewoon een aanvoelen, en op niks concreets of wetenschappelijks gebaseerd (wat maar normaal is ook). Ik weet echt niet of dat alleen de mensen toebehoort..
En idd, ik ben wetenschappelijk aangelegd en velen denken dat dit automatisch een soort atheïsme impliceert. Ben ik het niet mee eens dus. Ik besef maar al te goed onze nietigheid in het heelal, en heb de basis van kosmologie, geologie, en biologie gehad om te weten dat de schepping nonsens is. Maar niemand weet wat er voorafging aan "het begin".
Citaat:
Zelfdoding is overigens zeker niet dwaas. Het getuigt vaak van een vrije geest. Je kiest zelf waar, wanneer en hoe je aan je einde komt in plaats van als een schaap te wachten tot je naar de slachtbank wordt geleid. Anderen zien zich gedwongen door een te zwaar emotioneel leed, dat niet meer draaglijk is. Und so weiter. Het is een zeer complex en interessant gegeven imo.
|
ja, ik snap uw nuchtere analyse hierin wel, alleen betwijfel ik of ge zo nuchter kunt denken als ge echt in een situatie zit waar zelfmoord van toepassing zou kunnen zijn. Volgens mij is dat toch stresserend en beangstigend om uzelf bewust te doden.