pfft, dan heb je nog niets gehoord wat men mensen van het Vlaams Belang allemaal aandoet.
O ja iemand de VISIE (blaadje van ACW) van deze week gelezen?
Een lerares wou wat doen tegen racisme en liet haar leerlingen overlevenden van de concentratiekampen interviewen. Eerst uitgebreid de kinderen over deze ervaring aan het woord laten, dan over de gruwel die de overlevenden hebben meegemaakt in de kampen en... het venijn zat in de staart van het artikel:
Bert: "de angst voor het Vlaams Belang zit er bij hen, de ouderen, goed in. Vroeger was het tegen de Joden? Nu is het tegen de vreemdelingen'
Tim: "Ik kan niet zo goed tegen de stemmers voor het Vlaams Belang. Ik snap wel dat een aantal uit protest tegen hen stemmen. Maar waarom luisteren ze niet naar zo'n argumenten? Ik heb dan zo'n zin om zo iemand mee te sleuren naar iemand die de concentratiekampen overleefde. Dat ze eens vier uur naar zo'n verhaal luisteren! Misschien geraken ze zo overtuigd? Want echt waar, de gruwel van toen, die wil ik niet opnieuw."
Bravo! Weerom wordt een hele partij hier es uitgemaakt voor nazi's, zo'n artikel zou ik nu nog verwachten in de Rode Vaan, maar toch niet in het officiële blad van het ACW.