Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
amai, zo'n afkeer, hebt ge boel gehad met Hans of zo? 
|
redenen voor die afkeer:
Citaat:
5. Koninklijke functie. Status Quo. Mogelijkheid voor de Koning om een referendum te houden over een wet die hij weigert te ondertekenen.
33. Studie over de mogelijkheid tot het instellen van een sociale BTW die de loonkost zou vervangen. Het betreft hier niet het schrappen van de sociale zekerheid, maar wel het veranderen van de financieringswijze. Het principe is niet de arbeid, maar de consumptie te belasten,
93. Europa. Versterking van de band in het kader van de "Benelux" en met de andere kleine landen (multilaterale overeenkomsten die verder gaan in de samenwerking). Prioriteit aan een sociaal Europa en een Europa van de rechtvaardigheid. De B.U.B. wenst dat het Verdrag van Rome (= de Europese grondwet) wordt vereenvoudigd en dat de rechten van de burgers worden bekrachtigd. De B.U.B. acht het eveneens wenselijk dat deze wijziging onderworpen wordt aan een bindend referendum op dezelfde dag, overal in Europa.
|
Tijdens het nalezen is mij het volgende opgevallen: Jaani en ik hebben hier ooit een zeer uitgebreide kritiek op het BUB-programma gepost. ik heb de indruk dat ondertussen ze hun programma aangepast en ietwat verlinkst hebben.
Zo heb ik de indruk dat volgend punt aangepast is
Citaat:
25. Gelijkheid van behandeling tussen arbeiders, bedienden en ambtenaren, hetgeen inhoudt: een hogere bescherming voor de arbeider, maar een lagere voor de bediende en ambtenaar. Mogelijkheid om de werktijd te ordenen met verlies of verhoging van het potentieel salaris.
|
, waar vroegere het programma enkel bestond uit het onderstreepte deel.