Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca
naar de weggebruikers op de openbare weg die de verkeersregels niet willen/kunnen volgen.
Allereerst vind ik het zeer teleurstellend dat slechts het gemiddelde percentage onder de vlamingen rond de 61/100 halen in een verkeerskwis.
Voor een theoretich examen is dat 82/100. Dat wil zeggen dat bijna alle vlamingen gebuisd zijn.
Hoe los je het te snel rijden op een autosnelweg op ?
Simpelweg, laat toe dat je links rijdt aan een constante snelheid van 120Km/u.
Niemand mag je voorbij steken zonder een overtreding te begaan.
In de plaats van verkeersdrempels, waarom geen goedkope verkeersputten in de weg ? Een waterslang tussen 2 houten planken heeft een zeer vreemd effect op chauffeurs. Ze remmen als zot.
En dan nog het commercieel gedoe rond het innen van slechts bepaalde verkeersovertredingen. Men viseert de rood licht rijders, verkeerdparkeerders en tesnelrijders. Die zijn eenvoudig te pakken met flitspalen en parkingwachters. Maar wat men alle andere verkeersregels ? Er zijn meer dan 10 zware overtredingen. Wanneer zal de politie eens de "voorrang van rechts"-punten en voorrang bij wegversmalling eens controleren ?
Dagelijks word ik geconfronteerd met mensen die enkel hun voorrangregels kennen als er politie in de buurt is, om dan niet te spreken over het verkeers-wangedrag van fietsers. Sommige fietsers denken dat ze overal voorrang hebben.
Ik pleit voor de invoer van politie in ongemarkeerde wagens. De pakkans is zo veel groter.
|
Als je rijstijl zo warrig is als je schrijfsels, dan hoop ik ten stelligste dat je plichtsbewust van de baan blijft.