Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Waarom kon die vrouw zich geen man nemen van ons eigen volk ???????????
Was een Vlaming soms te min voor haar ????????????????
|
Dat kunt ge nu toch niet menen. Kijk naar Laya, zij is getrouwd met een moslim en lijkt mij volstrekt gelukkig. Wat mij doet twijfelen aan de orthodoxheid van haar man, want zelf is ze (ex-?)Getuige van Jehova, ze heeft een eigen zaak in niet echt religieuze zaken. Ik bedoel dit ernstig.
Er zijn veel soorten moslims, maar ik heb de indruk dat gematigde (waar wij mee kunnen discussiëren) een heel kleine minderheid vormen. En ik hoop van harte dat Laya een gelukkig leven mag leiden (en ik heb geen reden om daar aan te twijfelen), maar zij zal in onze samenleving toch een uitzondering blijven, denk ik.
Ik ken ook moslims, het waren zelfs vrienden, ik heb ze geholpen met documenten. Maar als ik zie hoe zij (en zij zijn ook gematigd) hun vrouw behandelen (of zelfs aanspreken), haak ik af. Ik beschouw hen dan ook niet langer als vrienden, omdat ik hun standpunten onverenigbaar vind met de universele rechten van de mens. Niet dat ze er wakker zullen van liggen, maar volgende keer kunnen ze een andere idioot vinden om hun problemen met Electrabel, de gemeente, enz. op te lossen.