Probleem :
Om België te redden en nog enige levenskans te geven, had die conferderatie er al moeten zijn. Als men aan de zuidzijden van het land niet gaat inzien dat er hier eindelijk totaal niet zal geweken worden, zijn ze daar te koppig om een degelijke confederatie te maken, en zal het toch splitsen worden, waarbij ze zullen proberen om onze hoofdstad ook mee te pikken, wat natuurlijk niet zomaar zal lukken.
Een DEGELIJKE confederatie mag zeker bestaan van mij, maar dan eentje waar een MINIMUM minimorum aan de staat wordt toevertrouwd, en die ook geen zwaar staatsapparaat meebrnegt. Defensie zou een bevoegdheid kunnen zijn. Buitenlandse zaken slechts beperkt. Samenwerking in de ambassades, maar geen beslissingen die noord of zuid anders kunnen beïnvloeden! Mijn argwaan is zeer groot in deze... zie de Ambassade in Frankrijk 'parijs) en het Belgische huis en zijn directeur!
Eerder hoop ik op een volledige scheiding, waar we een nieuwe unie maken die de EU moet vervangen, die de burger dient ipv het grootkapitaal. Eentje waar we inspraak kunnen hebben als burger.
Mijn keuze in de poll is moeilijk wil ik eerlijk zijn. Een CONfederatie MAG, maar onder zeer strikte voorwaarden, én met bevoegdheden die de lidstaten kunnen terugtrekken naar eigen niveau!
Ik beslis later wat ik in de poll zet dus. nog effe nadenken