Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Wij zouden ook niet handelen zoals de Iraniërs, dat zit niet in onze cultuur. Daarvoor hebben zij hun cultuur en wij de onze. Maar dat neemt niet weg dat homoseksualiteit te verwerpen is alsook het streven van vrouwen om de mannen de kopiëren. De maatschappij heeft de vrouw nodig om voor het gezin te zorgen, de hoeksteen van de samenleving. Vrouwen-emancipatie maakt het gezin kapot en dus ook onze maatschappij. Is dat nu zo moeilijk. Vrouwen zijn evenwaardig dan de man, maar niet gelijk. Elk heeft zijn taak te vervullen die God hen bij de geboorte meegegeven heeft.
|
Ja, maar ik vind het christendom even verwerpelijk als de islam en aanvaard eigenlijk geen staatsgodsdienst, omdat dit de mensen min of meer gijzelt.
Nergens zeg ik dat vrouwen mannen moeten gaan kopiëren, maar ze moeten wel gelijk behandelt worden en gelijke kansen krijgen. Daarnaast moet het stichten van een gezin en de zorg daarvoor een vrije keuze van het individu blijven.
En ik zie niet in waarom mannen hun verantwoordelijkheid in het huishouden zouden moeten ontlopen. Maar we mogen carrièrevrouwen zeker niet uitsluiten. Door dat de doen, lopen we mogelijk grote wetenschappelijke kennis mis.
We mogen ons inderdaad niet moeien met Iran, maar dat betekent in mijn ogen nog steeds niet dat we het akkoord moeten zijn. Persoonlijk ben ik geen voorstander van steniging en ophanging voor dingen die in mijn ogen niet strafbaar mogen zijn. Ik zal niet gaan zeggen dat Iran voor mij zijn wetten moet veranderen, maar dat sluit niet uit dat ik wat mij betreft het nog steeds niet met Iran eens moet zijn.
Ik blijf er bij dat het monotheïsme een grote boosdoener is. Ik heb niets tegen gelovige mensen, maar hun mening is me niet heilig, omdat hun boekje het in mijn ogen is.