Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2004, 15:52   #176
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

Knuppel, ik vind het eigenlijk niet fair de manier waarop u nu discuteert.
Ik heb u al gezegd dat als u lid was in de partij het voorstel van uw BROV kan indienen in een open arrondissement raad. Waar u uw stelling kan verdedigen.
Wat ik nu zeg is mijn mening en niet die van de N-VA. Ik ben niet voor het BROV op federaal vlak. Op gewestelijk vlak kan daar over gepraat worden.
[size=6]Het zou inderdaad op een aantal punten kunnen maar dan alleen op vraag van de volksvertegenwoordigers. [/size] Maar op federaal vlak zou dat voor Vlaanderen catastrofale gevolgen hebben omdat 70 tot 80% niets afweet van de materie die aan de grondslag liggen van de problemen tussen Vlaanderen en Wallonië. Wat weet de meerderheid over de geldstromen? Niets! Dus hoe zullen ze dan stemmen? Op basis wat de media hen voorspiegelt, dus gedeeltelijk op leugens!
Doordat de Rode bonzen de media in handen hebben zou elk voorstel voor meer zelfstandige bevoegdheid op gewestelijk vlak worden afgeschoten. En wie zullen dergelijke voorstellen indienen? Juist de Franstalige PS’ers omdat ze donders goed weten dat ze hun slag zullen thuis halen op een smerige manier.
Idem dus als Marie-José.
Ook jij hebt het enkel over wat het 'hondenbrokreferendum' wordt genoemd, namelijk het referendum dat van de regering uitgaat. Dat is voor jou dus al een 'toegeving'. De toegeving aan een selectief hondenbrokreferendum uit partijbelang maar alles behalve een referendum op vraag van het volk.
IK heb het ENKEL over de invoering van het BROV. Het Bindend Referendum Op Volksinitiatief. Ik heb het NIET over een referendum op vraag van de N-VA (of wie dan ook) dat specifiek over de transfers, de rol van de monarchie of de onafhankelijkheid van Vlaanderen zou moeten gaan.

Jij bent er tegen en de N-VA is er ook tegen. Dat is op het laatste N-VA congres duidelijk gebleken. Jullie staan stuk voor stuk achter wat door de partijleiding werd voorgekauwd en dat is: Geen referendum.
Dat blijkt ook altijd weer duidelijk uit jullie reacties, of het gebrek eraan.

Toen hier op dit forum de uitslag van het congres bekend werd gemaakt, en de N-VA zelfs het hondenbrokreferendum geen punt vond, heb ik mijn ongenoegen duidelijk laten blijken. Ik kon mijn ogen niet geloven!
Niemand van jullie heeft mijn verzet echter ernstig genomen. Integendeel! Jullie blijven ook vandaag als een Blok (op een paar bekeerden na), achter het anti-BROV partijstandpunt staan!

Als jullie het HIER niet eens zien zitten, en mij HIER al verwijten dat ik 'niet fair discussiëer' wat moet ik dan op jullie partijraden komen doen?
Mij belachelijk laten maken met af-ge-zeik zoals hierboven?[size=1][/size]

Jullie zouden beter op wat langere termijn denken. Wij hebben hier nu eenmaal nooit een cultuur aangekweekt gekregen om onze rechten te leren gebruiken. De 'Vlaamse' politici zijn hier trouwens het mooiste bewijs van.
Vooraleer het BROV dus goed k�*n gaan werken is er een verandering van cultuur nodig. Het zal vallen en opstaan worden, dat weet ieder zinnig mens. Mits oefening en betrokkenheid krijgt het volk op de duur wél in het snuitje dat het een middel in handen heeft gekregen dat niet niks is. Medezeggingschap in éénder wat, politiek, bedrijf, studentenvereniging, noem maar op, zorgt er steevast voor dat het verantwoordelijkheidsgevoel, de burgerzin en dus ook het politiek bewustzijn, groeit. Hoe langer jullie de boot afhouden, hoe langer het zal duren voor dergelijke cultuur bij de gewone Vlaming tot ontwikkeling kan komen.
Een BROV zal inderdaad niet altijd de verhoopte resultaten opleveren. Het kan echter altijd overgedaan worden als de tijd er rijp(er) voor is, en er opnieuw voldoende handtekeningen zijn verzameld om een nieuw BROV te kunnen eisen.
Sorry, Knuppel maar dat is als even grote onzin, als de Blokkers met hun Big Bang theorie voor het opheffen van België. U verdedigt iets die NIETS aan de democratie bijbrengt, door utopische waanbeelden als het BROV in te voeren. Dat zelfs het Vlaamse belang ferm schaden!
Democratie voer je uit in het stemhokje! En niet uit individualisme. Want daar komt het met het BROV op neer. Uw BROV ruikt eigenlijk een beetje naar het Anarchistisch gedachtegoed, het recht van de sterkste! Zij die de macht van het geld en de media hebben kunnen hun referendum door de mensen hun strot duwen!

Het resultaat van het BROV is dat de zwakken nog zwakker zullen staan.
Grootst voorbeeld waar het zo is is de VS, Ze hebben het al ver gebracht met hun bindend referendum op volks initiatief! Steeds meer armen en zwakkeren!

En als reactie hierop zegt u "als de maatschappij er klaar voor is" dat is ne goeien. Als de maatschappijn dat nu niet aankan, zal ze dat nooit aankunnen!
giserke is offline