pff zielig...de zoveelste discussie over het CAP en hoe slecht we het wel niet gedaan hebben. En op niets ontziende manier worden er de linkse vlaams nationalisten en de maoïsten ook nog eens bijgesleurd.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Cunhal hier alleen maar is om een potje te stoken en ons onderling tegen elkaar proberen op te zetten.
Spijtig. Want ook mijn droom is er één van linkse eenheid en van een slagkrachtige beweging die een verschil zal kunnen maken ter linkerzijde. Ik denk dat het kan, u ook ?
Misschien dat we met het CAP niet meteen potten gebroken hebben, maar dat neemt niet weg dat we nu een zet moesten doen, anders was er niets geweest. En de volgende keer zal het misschien beteren.
Of Lode van Outrive, de KP of de SAP nu zo'n groot verlies zijn...ik weet het niet. De toekomst zal het uitwijzen. Er is vooral nieuw bloed nodig denk ik, en niet zozeer die oude achterhaalde politieke tegenstellingen met bejaarde partijbonzen allemaal, want als het dan tijd wordt om een lijst in te dienen, dan zijn ze weg en dan sta je daar.
|