2 oktober 2007, 18:22
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krohn
Soms is het zwijgen een moreel verplicht, soms toch een laffe daad. Enkele punten dus over de zaak Hans Vanthemsche, ter attentie van al deze forum-leden:
1. Ten eerste mijn medeplichtigheid en mijn diepe droefenisgevoelen te betuigen, ten aanzien van de slachtoffers en hun famillen.
2. Ten tweede mijn veroordeling en mijn afstand ook formeel te betuigen van racistische standpunten en aanhoudingen.
3. Ten derde de rechten van de verdediging in dit geval te herhalen des te meer omdat de dader al veroordeeld is bij de publieke opinie.
4. Ten vierde, te zeggen dat voor mij kan Hans van Themsche worden beschouwd tegelijkertijd als op materiele vlak schuldig en als slachtoffer van de maatschappij, namelijk van de problemen van de maatschappij in Vlaanderen en in België vandaag de dag.
5. Argumenten daarvoor. Ten eerste de zelfmoordachtige drijfveer die Hans VanThemsche in zijn afscheidsbrief heeft aangetond.
6. De trauma's van zijn kinderjaren in de school, gisteren bij de rechtbank herhaald
7. Zijn alcoolismus en drugsproblemen die ook in die richting aanwijzen, samengebracht met zijn naderende uitwijzing van het internaat, wat een echte drama per se inhield.
8. Het zware psychologische gewicht hem bedrukkende van de migrantenproblematiek, en tegelijkertijd van de anti-migraten ideologische standpunten die in zijn familale milieu heersten.
9. Zijn jonge leeftid.
10. Zijn blanco strafblad.
11. Het zware gewicht nog op zo'n jonge man van een recent (Belgische en Vlaamse) historische verleden in verband met de Twede WO (iemand die die soort teksten thuis houdt kan inderdad alleen als een schuldig potentiele mordenaar door de publieke opinie worden beschouwd)
12. Ter attentie van de eer en de eervaardigheid van zijn (eerlijke) eigen familieleden.
Voor alle die redenen vraag ik voor mildheid aan de jury. In alle oprechteid.
Juan Fernandez Krohn.
Brussel, 2october.
|

|
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
|
De langverwachte outing van duveltje382
|
|
|