Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
zoals de wetgevende en de uitvoerende macht verondersteld worden wetten en reglementen uit te vaardigen binnen het kader van de GW,
wat ook niet altijd gerespecteerd schijnt...
Geef toe, Bobke, is die ganse discussie over hoofddoekjes niet ijdel en uiteindelijk méér een uiting van onverdraagzaamheid tegenover een minderheid dan een vestimentair of zelfs feministisch principe?
Als iemand een hoofddoek wil dragen behoort dat tot de privésfeer, niet tot de publiekrechterlijke sfeer...
Indien de politiek zich meent te moeten moeien met het verbieden van een hoofddeksel, waar gaan we dan heen?
|
In de privé sfeer doet elk wat hij wil.
Die ganse discussie over hoofddoekjes is inderdaad overbodig.
Eisen dat regels worden aangepast aan uw eigen standpunten is nergens voor nodig.
Als ik bij een moslim wil gaan werken en ik moet daarvoor een hoofddoek dragen dan doe ik dat of ga elders werken.
Het voorstel van De Wael vind ik trouwens wat ver gaan maar is waarschijnlijk het gevolg van die discussies. Eigen schuld dikke bult.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobke
Het voorstel van De Wael vind ik trouwens wat ver gaan maar is waarschijnlijk het gevolg van die discussies. Eisen dat regels worden aangepast aan uw eigen standpunten is nergens voor nodig.
|
Zou het niet eerder een poging zijn wat blokkiezers aan te trekken?