Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2004, 09:57   #8
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Deze partij moet in Vlaanderen verboden worden.
Daarom hoop ik dat een rechtvaardige rechter deze partij(3 vzw's) binnenkort veroordeeld wegens racisme, en dat de partij die een groot gevaar betekend voor onze samenleving, onder zijn huidige naam niet meer mag deelnemen aan de verkiezingen.
Hoe meer ik van die stellingen lees, hoe meer ik geneigd ben om Blok te stemmen.

Er is iets dat erger is dan het Blok en dat is een samenleving waar een elite beslist welke partij mag bestaan en welke niet. Als er een partij verboden moet worden dan moet dat door een stemming in het Parlement gebeuren. Niet door een rechter.

Jij keurt die praktijken vandaag goed omdat het toevallig overeenkomt met jouw persoonlijke overtuiging. Je beseft echter niet dat zo'n manier van handelen zich later tegen om het even wie kan keren. Als een rechter een partij mag verbieden op basis van een wet die speciaal tegen die partij gemaakt werd, dan kan in de toekomst een meerderheid om het ezven welke partij laten verbieden.

Het Blok is een potentieel gevaar. De klassieke partijen zijn veel gevaarlijker want ze zijn nu aan de macht.
Kaal is offline