Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2004, 13:02   #10
Jo Laweit
Burger

Standaard

ik had GééN verzekering als leraar......

maar ik ben wél géén leraar meer !

op een zekere dag besliste mijn toenmalige baas, politieker X, dat ik best aan de slag kon in een ander provinciaal instituut waar er een tekort aan leerkrachten was, ik ging hiermee akkoord aangezien de gunstige ligging van deze school (gelegen in stad Gent) mijn woon-werk verkeer enorm verbeterde.....
groot was echter de verbazing toen ik aankwam op de bewuste school en een klasje van een twintigtal jongeren (laatstejaars) van rond de 17/18 jaar die én schoolmoe én arrogant én agressief waren... toegewezen kreeg.

Gezien ik ervan uitga dat er nog bepaalde normen in onze maatschappij dienen nageleefd te worden, ging ik dus eisen dat de leraar bepaalde wat er gebeurde in de klas en niet de leerlingen ! Dit was echter niet naar de goesting van de "turkse" klasgenootjes die daar de lakens uitdeelden wat resulteerde in fysiek geweld (ik werd in bedwang gehouden met een mes op de keel) waarmee men me duidelijk maakte wie er "de baas" was...in deze school.

Onmiddellijk ben ik naar de directeur gestapt en heb hem gezegd dat hij zijn les zelf kon gaan geven !

k'heb het onderwijs verlaten en werk nu al jaren in de privé, en k'heb er nog geen dag spijt van gehad !

in de privé worden je banden van je wagen niet kapotgestoken door arrogante ettertjes en krijg je géén knipmes voor je gezicht gezwierd !
Leraar zijn voor een schamel loon en je leven riskeren...... goed zot ja ! mij niet gezien !