Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Daar is helemaal niets doms aan. Regels zijn inderdaad regels en horen ook toegepast te worden. Ik ben en blijf daar zeer rechtlijnig in. Wat wèl dom is, is om dat principe zonder ook maar de minste vorm van nuance door te trekken naar een geheel andere plaats en een geheel andere situatie, meer bepaald naar een - wat mensenrechten betreft - onderontwikkeld land.
|
Dus toch nuanceren Zodat het in je plaatje past ???
Je had zelf ook gesteld dat er niet genuanceerd moest worden ...
Het lijkt me dommer om de overtreding daar te maken als men weet dat de gevolgen daar niet menselijk zijn ...
Citaat:
Die twee hebben inderdaad de wetten van hun land overtreden en ik kan me erbij neerleggen dat ze daarvoor gestraft worden, ook al vind ik het gruwelijk dat twee volwassen mensen, die niemand schade berokkend hebben met hun "misdaad", überhaupt gestraft worden
|
Daar gaat het dus om ... In dat land is het WEL een misdaad ,en volgens de wetten aldaar berokkenen ze er wel schade door . Een overtreding van de wet is een overtreding ... Daarom moet ik of een ander er nog niet mee akkoord gaan hé ..
Citaat:
Wanneer het echter gaat om de strafmaat die tegenover hun "misdaad" gezet wordt, gaat de vergelijking niet langer op. De straf die deze twee sukkelaars moeten ondergaan, is een regelrechte foltering en gaat dus een pure aanfluiting van de meest elementaire rechten van de mens. Oók d�*t is een principe waaraan ik veel belang hecht en beide principes sluiten elkaar niet uit; ze vullen elkaar aan
|
Dat het hier om een gruwelijke en onmenselijke straf gaat , dat zal niemand ontkennen ...
Maar zolang het een schande is om slecht te spreken over de islam kan er niets aan veranderd worden , integendeel ,
andere moslimlanden gaan waarschijnlijk ook op een ultra-onmenselijke manier homo's achtervolgen ... Daarom blijft het voor mij een raadsel dat men deze "religie" zo blijft toelaten ....
Trouwens , al eens aan gedacht dat jouw fanatisme hier mensen naar extremen duwt ...
Citaat:
Jij mag het idiote gewauwel van manta wat mij betreft gerust als een "leuk retorisch truukje" (blijven) beschouwen; voor mij blijft het idioot gewauwel, een discussieforum onwaardig. Maar ja, over smaken en kleuren valt niet te twisten zeker
|
Wat jij gewauwel noemt , wordt door andere forumgebruikers omschreven als "Raffen" ...
Zaken uit de context trekken , quotes aanhalen die er goed bijklinken ...
Het enige dat ik dan nog achterwege laat is het uitdagen van mensen tot ze in de fout gaan zodat het driehoekje kan gebruikt worden om weer een streepje op't palmares toe te voegen ...