Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2004, 19:48   #1
nico
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

GEBLOKKEERDE VRAAG

Senator Dedecker wil van bevoegd minister Fientje Moerman weten hoeveel vergoedingen de kroonprins precies cumuleert op zijn buitenlandse missies en wie dat allemaal betaalt. «Van mij mag de prins zoveel spelen met zijn helikopter of zoveel pannenkoeken bakken als hij wil», zegt Dedecker. «Maar met al deze onduidelijke financiële extraatjes wordt vooral de belastingbetaler -die de prins de voorbije drie jaar een loonsverhoging van 120 procent gaf- belazerd.»

Afgelopen week al probeerde Dedecker over deze kwestie een vraag te stellen in de Senaat. «Mijn vraag werd geblokkeerd», aldus Dedecker. «Ze werd ingehouden door het bureau van de Senaat, op verzoek van senaatsvoorzitter Armand De Decker (MR). Ik mócht dus mijn vraag niet stellen, zonder enige verdere uitleg. Daarom stel ik ze morgen opnieuw in voltallige zitting van de Senaat. We hebben het recht om de waarheid te weten. Als parlementslid is het trouwens mijn plicht om de besteding van het overheidsgeld te controleren.»

«Die vergoeding is overbodig», zegt Dedecker. «De prins hoeft op al die buitenlandse missies geen cent uit te geven aan hotels, vervoer of maaltijden.»

Bron: Het Laatste Nieuws, pagina 12
Steven SOMERS
nico is offline   Met citaat antwoorden