Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2007, 17:21   #106
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
I don't know...

Ik heb hier een dubbel gevoel.

Enerzijds weten we dat de tijd dat politieke partijen gelijk wat konden verkopen aan hun achterban definitief voorbij is. In onze buurlanden is dat al een tijdje zo. Wie in zijn daden teveel afwijkt van zijn discours, wordt zwaar afgestraft door de kiezer.

Die evolutie is zich ook bij ons aan het voltrekken, en de partijen, op de eerste plaats die van het kartel, weten dat. Ze weten dat zeer goed. Daarom dat ze de "rechte rug" beeldvorming goed verzorgen.

Drie decennia lang hebben ze ons getrakteerd op de ene capitulatie na de andere, en om die redenen verdienen ze het nu eens helemaal alleen door de woestijn te gaan zonder het vertrouwen van hun achterban. Ze moeten voor het eerst in hun geschiedenis eens een autonome, consequente daad stellen, één maar, en dat is in casu de rücksichtloze stemming van het juiste BHV splitsingsvoorstel. Daarmee en alleen daarmee zullen ze authentiek vertrouwen van de burgers winnen.

Ik begrijp dat allemaal en kan er mee leven.

Anderzijds vraag ik me af waar ze gaan geraken als hun achterban massaal aan het afhaken gaat slaan, zoals de laatste dagen manifest aan het gebeuren is. Ik kan me niet anders inbeelden dan dat ze dan pas echt wankelmoedig gaan worden en over de hele lijn door de knieën zullen gaan.

Zoals ik zei: een dubbel gevoel...

Maar goed, dit is een historische faze in onze emancipatie, en we moeten er door.
Wat ben je toch een verstandige man...
Hertog van Gelre is offline