Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2007, 18:08   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Beste forummers,

Eigenlijk was die gelimiteerde toegang een test van de functionaliteit van vroegere forumsoftware.
Daarnaast was er ook de vraag naar de aparte fora om grotendeels onder gelijkgezinden te mogen debatteren, en enkel andersgezinden toe te laten waarvan men wist dat ze op een normale wijze konden debatteren.
Ik weet niet echt of daar nu nog behoefte aan is, maar die fora eten geen brood, dus kunnen ze blijven w.m.b.

Peter Johan
"Die fora eten geen brood" (citaat). Correctie, je bedoelt dus wel "subfora" in plaats van "fora". Het forum blijft nog steeds "politics.be".

Beste Peter, herlees nog eens goed wat je hierboven hebt geschreven.

Als er dan toch behoefte is aan subfora voor een selectief links of rechts publiek, waarom laat je dan de topicstarter(s) zelf niet bepalen wie wel of niet mag deelnemen aan de discussie?

Mij lijkt het "not done" dat een moderatie, van wie enkel verwacht wordt dat de forumregels worden gerespecteerd, zonder partijlijn, die zorfgen dat de wet niet wordt overtreden, bepalen wie mag deelnemen binnen het selectief debatclubje.

Trouwens, hoe bepaalt de moderatie wat links of rechts is? De actuele discussies zijn iets gecompliceerder dan enkel een kleurtje plakken op een onderwerp. Bijvoorbeeld: een racist of een islamofoob kan zowel een extreemlinks als -rechts zijn: waar of niet waar ?

Toch een onderwerp binnen de vragen aan de modratie waard, mij dunkt. Of niet ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden