Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Nee, hoor. Maar ik ben er wel tegen dat men de USA overschat en te veel vertrouwd op technische snufjes.
Zo ben ik ook niet akkoord met de verklaring dat de humvee geen gevechtsvoertuig is, Want dat was het wel, hij is namelijk ontworpen als verkenningsvoertuig. Het is pas nadat hij zo goed bleek te zijn op terrein, dat men hen voor andere zaken heeft aangepast.
En persoonlijk vind ik de humvee wel het beste dat er ooit als verkenningsvoertuig is geweest en nog rond rijd.
Als transportvoertuig is echte de Volvo beter op terrein dan de US vrachtwagens.
Het is dus helemaal niet dat ik een Amerika basher ben, want zij hebben idd wel goed materiaal, maar hun mensen vertouwen te veel op dit materiaal en vaak is het op eenvoudige wijze uit te schakelen of in bepaald gevallen gewoon niet te gebruiken.
We leven immers niet meer in de tijd, dat oorlogen op grote veldslagen werden uitgevochten. Nu word een oorlog in tijd en uithoudig beslecht en daar is de USA juist het zwakte in.
|
Als je zegt dat de USA teveel vertrouwd op hun techniek en dat hun militairen maar 1 ding kunnen zul je dit moeten aantonen. Je blijft het al weken zeggen maar tot nu toe heb je nog niets aangetoont. Zolang je dat niet doet blijft het wat domweg vs bashen.
Indien amerika bv tot een oorlog zou komen met iran dat is dit net zoals in irak eerst wel een grote veldslag. Terroristen die nu burgers opblazen zijn terroristen en daar kan geen enkel leger iets tegen doen. Daar dient het leger ook niet voor.
En waar is je quote waar ik zeg dat enkel het amerikaans leger voldoet? Een hoop beschuldigingen plaatsen en beweringen is echt wel je sterkste kant é, maar iets aantonen...how maar.