Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2007, 18:45   #440
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Gun, denk eens na...
Waarom denk jij dat ik me in het libertarische kamp bevind?
Waarom denk jij dat ik democratie en fascisme op één lijn leg? Het één als logische, zelfs haast onafwendbare, uitkomst van het andere?

Alvast niet omdat ik in samenzweringen geloof, maar wel omdat ik in het onafwendbare falen van die 'brave new world of ours' geloof...
Iedereen mag zichzelf in het kamp plaatsen waar men zich het meest comfortabel bij voelt, ik heb daar hoegenaamd geen probleem mee. Mijn kamp bestaat (nog) niet of ik heb het nog niet gevonden, ttz mijn kamp leunt aan bij verschillende kampen, waaronder het uwe.

Ik poste enkel die post omdat uzelf gezegd hebt dat u de informatie zou bekijken, wat intussen niet gebeurd is en wanneer ik één overtuiging ben toegedaan dan is het dat het geen enkel kwaad kan om zich te informeren en hoe beter geïnformeerd hoe beter men zich voelt in het kamp waar men zich zelf plaatst.

Over Zeitgeist wat ik volledig onderschrijf:
Citaat:
In de stortvloed van documentaires in het truth movement-kamp valt de herziene versie van Zeitgeist, die enige maanden geleden verscheen op internet, positief op. In een drieluik proberen de makers aan te tonen hoe de mensheid door manipulatie en het recyclen van religie in een ijzeren greep wordt gehouden. Als ultieme voorbeeld van de georganiseerde clusterfuck wordt (helaas) weer 9/11 aangehaald als het ultieme bedrog van machthebbers die hun eigen burgers belazeren. De titel Zeitgeist vind ik wat misleidend, aangezien men juist aangeeft dat de mechanismen die nu ons tijdbeeld beheersen altijd in een ietwat andere vorm hebben bestaan. Geen tijdsgeest dus, maar een terugkerend fenomeen. Daarnaast neemt de film ook wat teveel hooi op de vork om tot een soort alles verklarende theorie te komen. De mechanismen die men beschrijft maken zeker deel uit van de controle die op de mensheid wordt uitgeoefend, maar ze zijn zeker niet de enige en hun onderlinge verbanden zijn zeker niet lineair. Niettemin blijft het een zeer knap gemaakt en redelijk goed onderbouwde documentaire, alhoewel de ‘belangrijke boodschap’ aan het eind voor mij teveel van het goede was. Beetje typisch Amerikaans om het er weer zo dik op te gooien.
Mag ik hier uit afleiden dat u de video footage niet gaat bekijken?

Dank

Gun