Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2007, 15:29   #11
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Omdat de héle argumentatie staat of valt met deze veronderstelling:

die weliswaar met de nodige omzichtigheid en nuance wordt geponeerd (juristenwerk dus), maar uiteindelijk z'n nuance compleet verliest in de daaropvolgende paragrafen. Een klassieke truuk... Ondertussen zit iedereen natuurlijk begripsvol 'ja' te knikken. Het wérkt dus wel. Maar sterk wil ik het niet noemen.
Maar ik weet zeker dat veel werkgevers die veronderstelling herkennen. Ik ken er alleszins verschillende. Ik wil zeker niet zeggen dat "allochtonen" luie apen zijn. Ten eerste heb je bvb de Polen die gekend zijn als harde werkers. Ten tweede, de allochtonen die niet zo gekend zijn als harde werkers, hebben een erfenis uit hun thuis-cultuur. Een veel gehoord antwoord aan een boze werkgever bij het te-laat-komen of niet-komen, is: "Ja, maar bij ons...", of: "Ja, maar wij...". Het komt dus weer op hetzelfde neer. Een gebrek aan aanpassing.
Als wij hier in Vlaanderen de mentaliteit hebben van "het moet vooruitgaan", is dat zo. Ik vloek daarzelf ook soms op, maar ik doe mee, ook al piekt het soms eens.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden