Het is weer woensdagavond, tijd voor de nieuwe forummer van de week, Desiderius heeft Diplomatius als opvolger gekozen!
Diplomatius beschrijft zichzelf als volgt:
In het politieke landschap kan ik mezelf moeilijk als behorend tot deze of gene zijde omschrijven. Persoonlijk houd ik ook niet zo erg van de links-rechts tweedeling en zal men mij er op kunnen betrappen zowel ‘linkse’ als ‘rechtse’ standpunten te verdedigen.Hoewel een groot voorstander van democratische principes, zou ik mezelf daarom eerder als een
technocraat omschrijven, wars van de ‘grote ideologieën’. Partijpolitiek
an sich is niet aan mij besteed, al was het maar omdat zulks in de realiteit vaak de individuele (filosofische) vrijheid ondergeschikt maakt aan partijbelangen.Om toch enigszins een beschrijving van mijn ideeëngoed te geven: in de politiek-filosofisch-sociologische driehoek, kan ik me (onder meer) vinden in de analyses van Jürgen Habermas.De communautaire discussie is minder aan mij besteed. Rabiaat flamingantisme is mij alleszins vreemd en komt mij vaak misplaatst over.
Persoonlijk
Na de klassieke humaniora afgewerkt te hebben, volgde een studie Rechten aan de KULeuven, hoewel geneeskunde en psychologie eveneens op de keuzelijst stonden. Het studentenleven bracht mij – naast een diploma – vooral op persoonlijk vlak een verrijking door de contacten met mensen, gedachten en meningen allerhande. De keuze om als advocaat te gaan werken werd na mijn studie vooral beïnvloed door de voorliefde voor het pleidooi.Op dit moment eist mijn werk zowat het grootste deel van mijn tijd op, zodat hobby’s eerder beperkt zijn.
Als U dus gedurende enkele uren geen antwoord krijgt op Uw vragen, dan betekent dat dus dat mijn werk mij daartoe verplicht. Maar geen nood – ik tracht naar goed vermogen aan Uw verzuchtingen te voldoen.

In mijn vrije tijd tracht ik nog steeds een levensgenieter te zijn, hetgeen onder meer betekent dat er af en toe een stevige pint (hoewel liever andere dranken) mag en moet gedronken worden, al dan niet vergezeld van andere culinaire geneugten. Tevens ben ik een fervent motorrijder en kan je mij ook wel eens tegenkomen op een dansvloer-met-zuiderse-muziek.