Discussie: HVT:te zware straf?
Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2007, 16:02   #1
sn00py
Banneling

Standaard HVT:te zware straf?

uit hln.be:

Citaat:
Het hof en de jury hielden bij de strafbepaling rekening met de "bijzondere gruwelijkheid van de feiten", die alleen maar als zinloos geweld bestempeld konden worden. Van Themsche had geen enkel respect getoond voor de fysieke integriteit van zijn slachtoffers en had de waarde van een mensenleven herleid tot niets wegens zijn "bodemloze geldingsdrang", zonder daarbij enige bekommernis te hebben voor zijn slachtoffers.
Ik vind dat je Van Themse eens moet vervangen door Redouan Siti en slachtoffers door slachtoffer (G. De Moor). Ik vind de tekst dan even toepasselijk. Het enige verschil: Redouan Siti, de dader die de fatale schop toebracht, werd op 28 juni 2006 door de corr rechtbank van Antwerpen tot twee jaar cel en een geldboete aan de bugerlijke partijen veroordeeld.
Ik vind levenslang voor HVT VEEEEEL te zwaar!!!!!
Of vervang Van Themse eens door die man die die oude dame invalide geklopt heeft met een hamer, haar haar in brand stak en daarbij nog lachte:
"bijzondere gruwelijkheid van de feiten", die alleen maar als zinloos geweld bestempeld konden worden. De dader had geen enkel respect getoond voor de fysieke integriteit van zijn slachtoffer en had de waarde van een mensenleven herleid tot niets wegens zijn "bodemloze geldingsdrang", zonder daarbij enige bekommernis te hebben voor zijn slachtoffer.
Dat geldt hier toch ook?
Ik vind levenslang voor HVT VEEEEEL te zwaar!!!!!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden