Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2007, 18:16   #210
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat is dus wel het enige, het allerenige waar de ramp die op ons (én op de CD&V) afkomt aan vasthangt. Het belang van heel Vlaanderen, zes miljoen mensen, onze welvaart, tegenover het eersteministerschap van Leterme..Je kan dat fundamentalistisch noemen, maar ik vind dat niet normaal en eigenlijk ook niet gepermitteerd.
Dit is manicheïstische onzin . Het verdedigen van het belang van vlaanderen hangt niet af van het al dan niet verkrijgen van de post van eerste minister door Leterme . Als YL geen eerste minister wordt zal het wellicht Reynders of nochmaals Verhofstadt zijn ; vlaanderen zal daarme zeker niet beter af zijn
(je moet de ene realiteit met het reele alternatief vergelijken , niet met het ideaal van uw wensen: dat is een zware logische fout , ingegeven door een vorm van bewustzijnsvernauwend fanatisme )
Daarenboven is de post in het geding die van Belgisch eerste minister, die het belang van België 'moet' verdedigen , wat dat ook moge wezen .
Hij moet uiteraard wel proberen zijn kiesbeloften (politieke beloften zijn inspanningsverbintenissen , geen resultaatsverbintenissen) waar te maken en dat doet hij ook ; maar dat wordt hem moeilijk gemaakt, om niet te zeggen onmogelijk .
Verder heeft hij nooit gezegd dat hij er desnoods België zou voor opblazen (U verwart zijn beloften met uw wensen ).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
De truuk met de daujf zal deze maal niet werken. Als de CD&V het premierschap van Leterme laat voorgaan op de rest van Vlaanderen, dan zal dat binnen anderhalf jaar zeer zwaar aangerekend worden. Alle moeite die de partij de voorbije twee jaar deed om zijn oude imago van woordbreker te corrigeren, zal voor niets geweest zijn.
De duif is dood , meneer ? Ik begrijp het verband niet echt ; CD&V blijft zijn ideaal van een uitgediepte (con)federatie aanhouden denk ik .
Maar politici moeten ook beoordeeld worden op hun taktiek en ik denk dat CD&V toch hier en daar steken heeft laten vallen : ze hadden de franstaligen meer moeten uit hun tent laten komen . En wellicht hadden ze eerst het probleem BHV moeten aanpakken en dan pas daarna de regeringsonderhandelingen beginnen ...
Zoals Kaal al aanhaalde , zijn de franstaligen betere pokeraars , wat misschien een verdienste kan worden genoemd.....Al vind ik een beetje opportunisme in de politiek geen scheldwoord...
Maar tactische fouten zijn geen verraad , zoals jullie blijkbaar wel onterecht denken .

Maar laat ons niet vooruitlopen op het resultaat dat we nog niet kennen .

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 11 oktober 2007 om 18:39.
Luc Bekaert is offline