Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2007, 15:19   #51
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De manier waarop Kris Luyckx reageerde op de eis van rechtbank en tegenpartij verraad anders wel voldoende.

En er is niemand die het proces van de slachtoffers maakt, maar als mijn schoonbroer morgen word vermoord, dan moet ik geen schadevergoeding gaan eisen. Zelfs niet als mijn zuster word vermoord.

De enige die recht hebben op een schadevergoeding zijn kinderen, Luna heeft die vermoedelijk nog niet, ouders of echtgenoot/note.

Al de rest is daar enkel voor uitbuiting van de dood van de slachtoffers.

In geval van Oulemata, dus twee personen, al de rest zijn profiteurs.
Ik denk dat je vergeet dat Oulematou hier in België verbleef bij andere familie dan haar moeder en dochter, die ook het nodige leed hebben gehad en de nodige kosten hebben moeten maken om alles te regelen na haar moord aangezien zij haar enige familie hier waren. En misschien huurden ze wel samen een appartment of een huis?

Je vergeet al evenzeer dat het niet zelden de gewoonte is in Afrikaanse families dat iemand die in het buitenland gaat werken mee voor het onderhoud van andere familieleden betaalt (er wordt ook niet zelden samengelegd door een heleboel familieleden om de reis naar het westen van die ene persoon te betalen).

Bekijk de wereld is niet zo vanuit je eigen levenssituatie aub!
Edina is offline   Met citaat antwoorden