Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2007, 12:43   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vooral waarom?
raar dat U zich afvraagt waarom. IEDEREEN weet ondertussen waarom, en IEDEREEN weet ook dat men dat antwoord niet mag uitspreken. Iedereen weet dat sommige kinderen samentroepen zonder enige vorm van opvoeding, respect voor anderen en dat ze zelfs worden ondersteund in kleine criminaliteit, die dan later verder kan ontwikkelen. SOMMIGE kinderen leren aan dat zij uebermenschen zijn die de uentermenschen mogen lastigvallen, bedreigen en beledigen.
De Edina's willen dit niet horen, niet zien en er vooral niks van weten.
D�*�*rom worden pleintjes nu ingericht dat er NIEMAND nog iets te zoeken heeft: hier geldt het gelijkheidsprincipe.

Waarom? het gevolg van een beleid dat niet WIL horen wat mensen zeggen of willen.

Ik kan je een leuk voorbeeldje geven : kleinschalig, maar het heeft ook geleid tot NIKS MEER.

Ik woon in een zeer klein doodlopend straatje, mèt speelpleintjes (drie!) waar het ideaal wonen is voor mensen met kleine kinderen. Die kleine kinderen worden groter en krijgen andere behoeften. In plaats van een schommel en een schuifaf vroegen (en kregen) ze een basketbalpaal. Niks aan de hand. Tenzij ja: de gemeente was er niet van op de hoogte dat kinderen ook met ouders kunnen praten dus overlegden ze rechtstreeks (jeugdwerkers net van school) met kinderen van 12/13 jaar. Ze kregen een basketbalpaal: midden op de rijbaan, TUSSEN de geparkeerde auto's, VLAK VOOR een deel garagepoorten. Niks aan de hand. De kinderen hier zijn netjes opgevoed en als botsende basketballen beschadiging aan de auto's of aan de garagepoorten veroorzaakten gingen ze de eigenaar netjes verwittigen, namen de eigen verantwoordelijkheid op zich en hun ouders betaalden netjes de schade via hun verzekering.

Maar ook die kinderen werden groot en slechts een paar gebruikten de basketbal nog (zelfs professioneel). Wat gebeurde er echter: ook andere oudere jongeren kwamen met hun auto in groepjes de straat in om basket te spelen (mèt kracht!) alleen: deze "jongeren" waren niet netjes opgevoed en de buurtbewoners moesten zelf hun beschadiging van auto's en poorten vaststellen en betalen.

We hebben dus drie pleintjes, waarvan er ééntje nooit in gebruik werd genomen: geen auto's in de buurt, geen poorten, geen ramen, geen voortuintjes vallen er te beschadigen. Eén grote blinde muur. Mits een kleine investering kon de gemeente de basketpaal verzetten (uiteraard niét tegen de muur) en zouden de beschadigingen minimaal zijn.
Alleen: de mensen die in het huis van die éne blinde muur wonen zijn migranten (chinezen). Antwoord van de gemeente bij het voorstel om de paal naar het derde plein te verhuizen: het is niet omdat d�*�*r een chinees woont dat je daar die basketbalpaal moet zetten! (ik ken die mensen al 35 jaar, hun zoon zou de mijne kunnen zijn, toevallig zijn we steeds buren geweest, en onafhankelijk van mekaar zijn we ook samen naar deze straat verhuisd, jaren ging ik samen met "kleine broer" van de tram naar huis, hij vertelde me honderduit over zijn toekomstplannen toen hij nog puber was. Nu is hij eigenaar van het huis en had geen enkel probleem met de voorgestelde verhuis van de basketbalpaal).

MIJN antwoord aan het o zo anti-racistische gemeenteraadslid: het is niet omdat IK toevallig Belg ben dat die basketbalpaal na 15 jaar dan nog steeds voor mijn deur moet blijven staan!

Gevolg: geen basketbalpaal meer.
(bijkomend gevolg : de twee studenten Lichamelijke Opvoeding die er gebruikt van maakten : slecht gezind op "de chinees" - die er dus niks op tegen had, maar die door "het beleid" ongevraagd als puppietjes werden in bescherming genomen!).

D�*�*rom!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2007 om 12:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden