Sorry voor de oprisping over isolatie-kamers. Back on topic.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Als ge dat zo wilt zien, mij goed.
Oorlogstribunalen en internationale tribunalen voor oorlogsmisdaden worden meestal enkel opgericht wanneer er zeer sterke aanwijzingen zijn dat de beschuldigden effectief iets op hun kerfstok hebben. Zie Nurnberg, zie het Joegoslavië-tribunaal, zie Taylor.
Als ge het internationaal recht en zijn instellingen stalinistisch wilt noemen, dan is dat uw probleem.
|
Het blijft inderdaad een probleem. Een fascistoïde dictatuur als de VS heeft zoveel macht kunnen accumuleren, dat ze het internationale recht naast zich kan neerleggen, en dus ook zijn tribunalen.
Maar dat betekent toch niet dat we niet moeten strijden voor het behoud van dat recht?
Of zijn jullie echt zo'n bende gatlikkers van de macht? Omdat de dictatuur machtig is, scharen we ons er maar gauw tegen aan. Doet me wel denken aan de vele collaborateurszonen die hier rondlopen. Die hun daddies kozen ook voor die oplossing.
Maar we zullen die parallel maar niet trekken zeker? Want ik geloof dat zelfs de kinderen van zwarten ook vatbaar moeten kunnen zijn voor de Rede.