Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ik heb je vanaf de eerste moment begrepen, beste Circe. Maar blijkbaar heb je dat nog steeds niet door. Het is in ieder geval niet de interpretatie die jij eraan geeft.
|
Grandioos! iets wat IK heb meegemaakt, IK heb ondervonden en IK heb neergeschreven wordt door Edina JUIST geïnterpreteerd, omdat IK niet weet waarover ik praat!
Beter kan het niet worden!
Blijkbaar is er tot Edina's interpretatie totaal niet doorgedrongen dat het voorbeeld dat ik gaf niet zozeer met de halal-jongelen te maken had, maar wèl tot welke gevolgen het niet-naleven van ongeschreven wetten kan leiden.
Vermits de halaljongeren zich niet zelf-verantwoordelijk opstelden, moést er een andere oplossing worden gezocht, die door het overregulerende poco-gedrag van het gemeenteraadslid niet leidde tot een oplossing waar iedereen mee tevreden kon zijn, doch enkel tot het totaal afschaffen van de speelmogelijkheid.
Nogmaals: moest er geen chinees gewoond hebben in het huis naast de ideale plaats op die paal te zetten, had iedereen nog steeds kunnen basketten.
Het gebrek zelf-verantwoordelijkheid van de halaljongeren was dan opgelost door het risico volledig in te dijken.
--------------
Ik denk dat dit laatste een spijtig gevolg is van de gevoerde politiek. Vooral de halalmigranten worden beschouwd als anders-validen: niet zij hoeven verantwoordelijkheid te nemen of zich te verantwoorden: "anderen" zullen het voor hen wel doen.
Als ze hun kinderen de landstaal niet wensen aan te leren: geen nood, "wij" zorgen wel voor extra leerkrachten
Als ze het vertikken om hun studies af te maken of de juiste arbeidsattitude aan te nemen: geen nood, "wij" verplichten de werkgevers wel om ze toch aan te werven
Als ze de voorzieningen tot op de draad uitputten terwijl men ook zelf verantwoordelijkheid kan nemen: geen nood "wij" zorgen gewoon dat ze nog meer extra subsidies krijgen
Als ze zich niet wensen aan te passen aan de hier geldende normen en waarden: geen nood, "wij" zorgen er wel voor dat de aboriginals zich zullen aanpassen aan hun normen en waarden..
enzovoort enzovoort.