Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Als u Mannheim wil citeren
|
Als u denkt dat ze niet correct is, mag u altijd proberen ze te weerleggen of mij naar onderzoek doorverwijzen waarin weerleging wordt gegeven.
Citaat:
|
De vergelijking met het marxisme is onzin.
|
Wie was er hier oppervlakkig en zonder argumentatie?
Citaat:
|
De rest is onzin.
|
Bijzonder sterke argumentatie, ik ben onder de indruk!
Citaat:
|
In het tweede punt stel je zonder verantwoording dat het gemeenschapsdenken nooit heeft bestaan in de Middeleeuwen.
|
Leer lezen, dat staat er niet. In het vervolg van de tekst staat bovendien dat het niet zo heel belangrijk is of het al dan niet bestaan heeft; de interpretatie van de werkelijkheid heeft het namelijk tot sociale werkelijkheid gemaakt.
Citaat:
|
De einconclusie van uw tekst is ook fout.
|
Weinig argumenten heb ik daarvan nog niet gelezen in uw stukje tekst.
Citaat:
|
Het gezin is slechts een van de organisch ingeschakelde groepen in de gemeenschap. Zij kan niet samenvallen met de "Gemeinschaft"
|
Opnieuw: leer lezen! Er stond dat het proces van differentiatie van gezin en onderneming ertoe geleidt heeft dat het gezin veel meer is gaan gelijken op een zuivere primaire groep en aldus de Gemeinschaft veel meer benadert dan enige andere organisatievorm in het verleden ooit
gedaan heeft.
Citaat:
|
Het gezin kan de taken van deze groepen niet overnemen.
|
Het gezin neemt geen taken over van andere interactiekaders, andere nemen juist als gevolg van het proces van differentiatie taken over van het klassieke gezin.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|