Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Filosoof,
Citaat:
Naar mijn persoonlijke ervaring loopt dat wel los, met dat racisme bij islamieten.
Het mijden van nietgelovigen of heidenen die zich niet willen bekeren vind je terug in elk religieus geschrift ter wereld, die van de RKK in begrepen....
Frustraties omdat ze niet aan de bak komen, uiteraard, maar die gelden even goed voor gediplomeerde islamieten: Ik werkte 30 jaar in een regionale zetel (100 �* 200 personeelsleden van de belgische filiale (1000 �* 2000 personeelsleden) van een multinational(10.000). Gedurende die ganse 30 jaar werd in die filiale géén enkele Marokkaan of Turk aangeworven, één Indiër, die zgn."op verzoek van de collegas" werd buitengezet, was althans de versie van de directie. Wij noemden hem al lachende "de vergissing van de personeelsdirecteur", vanaf de éérste dag...
Ik heb anders ruim voldoende sollicitatiebrieven van allochtonen in handen gekregen, mét een volledige opleiding, maar er werd in dertig jaar géén enkele zelfs maar op proef aangeworven Sindsdien weet ik het wel ongeveer... (in de hoofdzetel werden er wel aangeworven, maar onze regionale directie had zo haar politieke overtuiging)
|
Je moet blij zijn dat ze die daar niet hebben aangeworven. Anders hadden ze jou misschien op straat gezet en een vreemdeling in de plaats genomen.
Zou het niet kunnen dat veel ondernemers en personeelsverantwoordelijken geen vreemdelingen willen aanwerven omdat ze er slechte ervaringen mee hebben opgedaan? Omdat ze maar al te goed beseffen dat ze potentiële bronnen van moeilijkheden in huis halen. Dat het gemiddelde niveau bij allochtonen aanzienlijk lager ligt. Dat er steeds meer ondernemers vinden dat het aantal vreemdelingen in ons land nu echt teveel aan het worden is. Dat veel ondernemers hun bedrijf niet naar de knoppen wil helpen.
|
Tweederangsburger,
1°,
Mij zouden ze niet op straat gezet hebben:

ze hadden me te hard nodig
2°Gezien in 30 jaar
geen enkele vreemdeling aangeworven werd, behalve die ene Indiër in de personeelskeuken, voor onderhoudstaken etc,
kan het bedrijf gewoon geen (goede of slechte) ervaring met vreemdelingen gehad hebben (de hoofdzetel in belgië heeft positieve ervaringen)...maar wél
een ongelofelijke stapel vooroordelen, zo ongeveer als jij... Ik ken onze directieleden 30 jaar, inbegrepen hun CV vanaf hun 12 jaar ongeveer, en weet ook waar ze de vooroordelen vandaan halen...

Lees Hugo Claus maar.