Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre
is er iemand die wat afweet van vermageringsziekten. ik ken een meisje dat op 2 maanden enorm is afgevallen dat ik er echt van geschrokken was. na de vakantie was die opeens echt veel te mager geworden. en het is zeker geen kwestie van vermageringsdrang en anorexia toestanden, want die eet nog altijd even veel enzo en heeft gewoon niet de mentaliteit om zo een schraal modelfiguur te willen krijgen. ik durf nu moeilijk te vragen wat er precies aan de hand is, dat lijkt me bijzonder genant om dat te vragen. misschien dat iemand hier wat meer over zo'n zaken weet, wat zou kunnen veroozaken dat iemand zomaar op zo'n korte tijd zo hard vermagerd?
|
Ik hoop dat het niet zo is, maar je zou er wel eens naast kunnen zitten als je zegt: "het is zeker geen eetstoornis, want ze heeft die mentaliteit niet".
Ik weet toevallig wel wat van eetstoornissen, heb ze van dichtbij meegemaakt. Je hoeft echt geen oppervlakkig trutje ofzo te zijn om een eetstoornis te krijgen. Het is echt een erg pijnlijke misvatting, vooral voor de patiênten.
Ik ken een meisje van begin in de 20 die zeer hoogopgeleid, intellectueel onderlegd en maatschappelijk geêngageerd is die gewoon met zoveel depressieve gevoelens in haar hoofd zat dat dat ineens op haar lichaam sloeg onder de vorm van een eetstoornis. Bij een eetstoornis kun je het vermageren zien als een veruiterlijken van iemands psychische toestand.
Moest het echt zoiets blijken te zijn wil ik benadrukken dat snelle en drastische stappen aangewezen zijn en dat je altijd nog dingen vragen aan mij mag stellen als je denkt dat dat nut zou hebben. Sterkte ermee.