van nos.nl:
Citaat:
Weer auto's in brand in Slotervaart
In Slotervaart zijn gisteren twee auto's in brand gestoken, ondanks de aanwezigheid van extra politiemensen. De onrust in de Amsterdamse wijk bleef tot die incidenten beperkt.
De politie surveilleert extra in de wijk, samen met de ME en jongerenwerkers van Marokkaanse afkomst. Ook wordt het politiebureau extra bewaakt. Het bureau werd maandagavond bekogeld met stenen. Ook toen ging een auto in vlammen op.
De sfeer in Slotervaart is gespannen vanwege de dood van een schizofrene man die zondag twee agenten aanviel met een mes. Een paar dagen eerder was er een dodelijke steekpartij op een school.
|
Er valt dus een uitzinnige agenten aan met een mes. Hij hakbart er op los. De agenten schieten hem dood. Rellen! Oorlog! "Ze hadden hem maar in zijn been moeten schieten." Dit is de algemene teneur onder de Marrokanen.
Ik weet niet hoe ik, terwijl een razende op mij staat in te hakbarren met en mes, hoe ik d�*n zou moeten mikken op de benen...
Waarom richten wij in West-Europa geen strafkampen op om die crapuuls daar voor een paar jaar te laten afkoelen? Waarom blijven we ME's (???), straatwerkers, buurtregisseurs en andere zinloze troep sturen op dat gespuis? Het helpt geen zak. Integendeel, onze zwakke reactie sterkt hen in hun gevoel dat ze onaantastbaar zijn.
Mijn vraag is dus: blijven we leven in een samenleving, waar we constant op onze tenen moeten lopen, omdat het kleinste vonkje een bepaalde groep in rep en roer zet? Of eigenen we ons het recht toe deze verdorven elementen uit de maatschappij te halen en in strafkampen onder te brengen, alwaar ze door tucht, noeste arbeid en IJZEREN discipline leren zich normaal te gedragen?