Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2007, 20:56   #5
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
So ?
Er zijn heus dokters die het op een andere manier aanpakken.

Die bypass idd niet zonder risico's en zonder bijwerkingen die echt kunnen tellen.
Een tante van me heeft dat verleden jaar laten doen. Ze kan niet eens meer deftig op restaurant gaan. Wat er in gaat langs boven, komt er paar minuten later weer uit elders.
Ze neemt constant allerhande medicatie bij, omdat er niet genoeg broodnodige vitaminen ed uit de voeding worden opgenomen. Ze kampt me ijzertekort constant, met alle gevolgen van dien.
Een vriend van me, net hetzelfste, stuk van maag toegeniet, stuk darm weg en nieuwe uitgang maag op verkorte darm gezet. Je wil echt niet meer in zijn buurt komen als hij gegeten heeft. Je houdt die stank niet voor mogelijk. Ook hij komt om dezelfde redenen nooit meer op restaurant of bij familie eten. Eveneens hij zit aan de medicatie om al zijn klachten wat op te vangen.

En dit zijn 2 echt voor mij heel dichtbijzijnde vbn, van wat zo'n bypass aan neveneffecten geeft. En omkeerbaar? Laat het u niet wijsmaken, beide zijn ze al weergeweest naar hun arts (2 verschillende) en beide kregen te horen dat die maag die een stuk kwijt is, na die tijd zo beschadigd is, dat het niet meer kan hersteld worden.
Klopt. Dat dacht ik dus ook. Toen men mij uitlegde dat het 100% safe was, want dat het met 3 lagen nietjes wordt vastgezet en dat er nog wild vlees rond groeit, dacht ik er het mijne over. Even heb ik het misschien overwogen, maar ... dat was echt niet waar ik om vroeg.

Een ringetje rond de maag, dat zie ik nog zitten, maar ER IN snijden, NO WAY.

Ik krijg het gevoel dat ik een muggenspray vroeg, omdat ik wist dat ik daar wel mee geholpen kon zijn, maar dat men mij Agent Orange aansmeerde.

Kortweg van een dokter horen dat hij geen ringetjes meer deed, maar liever bypasste, daar pas ik voor.