De bedoeling is een serieuse discussie te voeren, de vraag is echter, kan dit wel lukken over een absurde benaming van een nieuw systeem: globalisatie.
Zoals eerder gezegd, ik weet wel wat globalisatie betekend op economisch en politiek vlak, wat iedereen zijn persoonlijke mening daar ook moge over wezen.
De vraag is echter, waarom moeten wij geloven dat globalisatie een goed systeem is? Als je de geschiedkundige lijn volgt dan weten we wat de leiders al met het gewone volk gedaan heeft. Waarom zouden ze het nu goed menen met ons, dat is mijn eerste vraag? Waarom zouden de leiders die de lage loonlanden, oorlog, oost-europese dievebendes, drugshandel, ... ook gecreeerd hebben het nu zo goed met ons voor hebben dat we o zo'n vredevolle wereld zullen bekomen waar iedere bewoner op aarde gelijk zal behandeld worden?
En mijn tweede vraag, als het zo'n goed systeem is, waarom moeten ze dan kapitalen uitgeven aan het oprichten van terroristische bendes? Waarom moeten ze terroristische groeperingen oprichten? Hebben ze die dan nodig om ons te overtuigen? Hebben ze die nodig om grotere veiligheidsmaatregelen op ons af te vuren? Zullen wij smeken naar beperkingen van onze rechten uit angst? Ik dacht dat dat een oude taktiek van Julius Ceasar was, heeft men die taktiek dan nodig om ons te overtuigen? Zegt dit dan nog niet genoeg over de globalisatie-politiek?
Citaat:
Dat lukt inderdaad niet. En onze huidige globalisatie heeft daar ook maar weinig mee te maken. Davos, WSF, IMF, de grote bedrijven. Veel macht hebben ze niet.
|
Veel macht hebben ze niet?
Waarom worden Davos meetings dan in de bergen van Zwisterland gehouden, bijna ontouhankelijk als je geen dure vervoermiddelen kan betalen?
De club of rome bijvoorbeeld, onbelangrijk en niet veel macht?
Enkele van hun leden: (bron:
http://www.clubofrome.org)
Mr. Benjamin Bassin
Ambassador of Finland
China
H.R.H. Prince El Hassan bin Talal
President, The Club of Rome
Majlis El Hassan
Royal Palace
Amman
Mr. Anders Wijkman European Parliament
Rue Wiertz, 07F266
B-1047 Bruxelles
Belgium
Mr Raymond Barre Former Prime Minister
2 rue de Villersexel
F-75007 Paris
The Hon. Mikhail Gorbachev
Former President of the USSR
President of the International Fondation of Socio-economics and Political Studies
39 Leningradsky Prospekt, bdg. 14
Moscow 125167
H.E. Vaclav Havel President of the Czech Republic
The Castle
Praha
Czech Republic
H.M. Queen Beatrix of The Netherlands Noordeinde Paleis
Noordeinde 68
NL-2500 GK The Hague
.... (er zijn er zo nog tientallen ...)
Niet belangrijk? Geen macht? Tja, ik weet niet ze ...
En de Bilderberg meeting dan, foto's leden vergadering Paris 2003:
http://www.bilderberg.org/2003.htm
Leden: Rockefeller, Prins Filip, Queen Beatrix, Koning Carlos van Spanje, ...
En de Trilateral Commission:
http://www.trilateral.org/
Wat denken die mannen dat zij nu goed zullen doen voor ons? Ze hebben het volk al jaren bedrogen en nu zullen ze de wereld redden? Laat me niet lachen a.u.b.
Globalisatie? De wereld is al rond en globaal, het is enkel een manier van een systeem opdragen boven het natuurlijk systeem, wat uiteindelijk nooit zal lukken want daarvoor is de mensheid een te kleine microbe in het Universum. Dat is mijn gedacht ervan. Mijn vragen zijn simpel, wat drijft hen ECHT in het hoofd. Niet de BushShit die ze verkondingen dat ze de arme landen zullen helpen en de wereld een gelijke markt maken. Die BushShit intereseert me niet, hun leugens mogen ze houden. Wat is het echte plan?