Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2004, 17:51   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
1** Of moeten wij de zaken simpel houden en alles uit een allochtonen vs "eigen kultuur" standpunt bekijken ?
2** De rol met assisenzaken in Antwerpen is vol tot 2010 ik heb er geen flauw idee van hoe daar de verhouding allochtone beschuldigden/ autochtonen beschuldigden ligt, maar het zou me niks verwonderen moest de verhouding meer gelijklopend zijn aan het aandeel van elke groep in de totale bevolking.
1** Dat 'moeten' wij niet, maar als de feiten in die richting wijzen, dan mag men dat om wille van ideologische redenen niet uitsluiten.
2** Ik heb ook de indruk dat je daar geen flauw idee van hebt. Iedereen die een beetje op de hoogte is weet hoe die verhouding ongeveer ligt. Hoe dikwijls moet dat nog herhaald worden. Elchardus (SP) zegt dat het een sociologisch wonder zou zijn moesten allochtonen IN EEN VREEMD MILIEU niet oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
En nogmaals: Vreemdelingen zijn van nature niet crimineler, maar ONTWORTELDEN eindigen gemakkelijker in de criminaliteit.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden