Filosoof,
Citaat:
1) Ik merk dat je niet antwoordt op de opmerking dat je de islam van verre en achterlijke landen verwart met de islam zoals die beleden wordt in Marokko, Tunesië en Turkije....Dat is nochtans heel de basis van je betoog!
|
Ik moet je teleurstellen als je denkt dat de islam ook maar ergens ter wereld vreedzaam is. Wanneer je bijvoorbeeld naar Turkije gaat wat ik nog tot de liberaalste moslimlanden reken, dan zul je aan de vakantieoorden een wereld ontdekken die nog in orde lijkt. Ga je echter het binenland in dan zul je een op en top onverdraagzame moslimwereld vinden. Vergeet niet dat er in Turkije heelwat moslim fundamentalisme is. Het zijn niet enkel de bomaanslagen die ik daarmee bedoel.
In Marokko ben ik ook meerdere keren geweest en daar kan ik echt niet veel positiefs over vertellen. Het belangrijkste wat ik daar geleerd heb is dat deze mensen zeker niet in ons land thuishoren en zich hier nooit kunnen integreren.
Zoals je misschien uit de oorlog in Irak hebt moeten leren, zaten er ook onder de strijders daar mensen uit Turkije en Marokko. Zelfs veel strijders waren moslims die in onze landen en ook belgië woonden. Ik verwijs ook naar trabelsie die een aanslag wilde plegen op de opslagplaatsen van tactische atoomwapens in Zutendaal.
Ik verwijs ook naar een aantal van die terroristen die de aanslagen op de twin towers hebben uitgevoerd. Daar waren ook islamisten uit Duitsland bij en in vele andere landen bleken aanhangers van Al-quaida zich gevestigd te hebben.
Waar die moslims vandaan komen speelt geen enkele rol. Zoals mijn voorbeelden aantonen kan elke moslim een gevaar opleveren. het staat niet op hun voorhoofd geschreven.
Citaat:
2°Onze samenleving is te veel in zichzelf gekeerd, te veel navelstarend en jij bent er een voorbeeld van: neem contact met vreemdelingen, Oost of West, Noord of Zuid, dat doet er niet toe, en je zal merken dat een gesprek met hen je véél meer aanbrengt dan een avond "tooghangen"
3°)culturele inbreng wijs je van te voren af.Hun inbreng in de economie eveneens(waarom gingen de werkgevers ze dan halen? Om jou tepesten?): als je als premisse elke mogelijke inbreng uitsluit, en dat doe je impliciet door je scheldpartijen, is je vraagstelling dan correct? NEEN Zeg me welke toegevoegde waarde migranten brengen maar vooral niet dit en dat en dat....en dat..Je vraagstelling is dus misleidend en enkel rethorisch...
Je moet je niet vragen welk voordeel ons de multiculturele samenleving brengt: De multiculturele samenleving bestaat in dit land al 2000 jaar, met wisselende samenstelling, (als jij dat niet wenste, spijtig voor jou... , dan had je maar elders moeten geboren worden..bij de Tutsis of de Hottentotten, d�*�*r heb je misschien nog monoculturele samenlevingen...) dit land is er 2000 jaar goed bij gevaren. Ten bewijze: België hoort tot de welvarendste landen ter wereld, en niet dank zij monoculturele samenleving, omgekeerd!
Vertel me liever eens welke toegevoegde waarde jij betekent, met je enggeestigheid, je racisme en je verbale aggressiviteit??(ik hoop dat ze in het dagelijkse leven toch verbaal blijft)
imho is aggressiviteit als de jouwe juist een element van verzuring in de maatschappij en dus een minwaarde...
Als jij geen meerwaarde bent voor de samenlevening, waarom durf je dat dan van anderen eisen als je die bij voorbaat verwerpt Om jouw tekortkoming(en) te compenseren
|
Bestaat in ons land al 2000 jaar een multiculturele samenleving. In het gallo Romeins museum te Tongeren kun je de resten van hun vinden.
het land dat wij belgië noemen bestond toen nog niet. Mensen verplaatsten zich meestal toen nog niet over grote afstanden. het zullen toen nog niet echt veel migranten geweest zijn en die wat hier zaten hebben zich in tegenstelling tot de meeste huidige immigranten totaal geässimileerd.
Indien hier al vreemdelingen zaten, waren dat overwegend vreemde legers die onze streken onveilig maakten.
De belangrijkste vraag is eigenlijk niet of vreemdelingen een meerwaarde betekenen voor onze samenleving, maar of vreemdelingen zelfs geen ernstige nadelen voor onze samenleving impliceren.
Laten wij gewoon eerlijk zijn. Dat hele huidige vreemdelingenbeleid kost ons met ons allen een enorm en werkelijk enorme hoeveelheid geld. Indien elk van ons zou weten hoeveel dit precies is, zou het VB bij de volgende verkiezingen zeker meer dan 50% van de stemmen halen.
De criminaliteit in ons land is nog nooit zo hoog en zo gewelddadig geweest als door de vreemdelingencriminaliteit.
Ondanks dat wij een enorme werkloosheid hebben, worden nog steeds nieuwe werklozen tot ons land toegelaten. Dit is voor elk vanons zeer nadelig en kost ons massa's geld.
Ons land wordt overvol en de steeds meer groen moet wijken om de nieuwe vreemdelingen te kunnen huisvesten.
Zo zou ik nog een uurtje of wat kunnen doorschrijven.
Om dit alles kan ik enkel besluiten dat teveel vreemdelingen in ons land tot gevolg heeft dat het een te zware belasting vormt voor onze samenleving en daardoor op elk van ons.