Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2007, 09:33   #2
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Volgens FDW hoort de islam in Europa niet thuis. Ik vind dat wijze woorden van een wijs man. Van mij mogen ze het gewoon verbieden en alle moskeeën afbreken. Wat jullie?
Ik heb FDW vorig week bezig gehoord tijdens een colloqium over Islam (met Robert Spencer, auteur van ondermeer The Political Incorrect Guide to the Islam).
Ik moet er wel op wijzen dat FDW (en het VB in het algemeen) op geen enkele manier stelt dat de Islam zou moeten verboden worden in België of Europa.
Op hun website staat het als volgt

Wat denkt het Vlaams Belang over de islam?

De fundamentele geloofspunten van de islam botsen frontaal met de fundamenten van de Westerse democratie. In tegenstelling tot in onze Westerse democratieën bestaat er in de islam geen scheiding tussen kerk en staat. De islam heeft ook een andere visie op de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw en op vrije meningsuiting.

Dat betekent niet dat een moslim geen democraat zou kunnen zijn. Het Vlaams Belang wil niet oordelen over het democratische karakter van individuele moslims. Het is de individuele moslim die zelf een keuze moet maken tussen de Westerse democratie en de islam. Het is daarom belangrijk dat moslims aan het einde van een inburgeringstraject een verklaring van loyaliteit aan de Westerse en democratische waarden tekenen.

Vrijheid van meningsuiting (waar het VB zo hard op hamert) veronderstelt ook vrijheid van godsdienstbeleving, zolang dat deze beleving niet indruist tegen onze wetten, regels en fundamenten van onze samenleving.