Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong
Cuba.
Noord-Korea.
Zimbabwe.
De eerste twee hebben dikkere embargo's dan de kont van Tina Turner, het tweede heeft niets te exporteren. Toch blijven ze aan de macht.
Dit geldt overigens ook voor het racistische regime in Soedan, de aapmensen in CAR, over Guinea-Bissau zal ik niet teveel zeggen zeker (Mark Thacher en zijn vrienden wilden een poging doen om daar iets aan te doen, maar nee, gearresteerd).
Het enige wat kan worden gedaan is een onthoofding van deze regimes.
De mentaliteit van de Afrikanen zal niet veranderen wanneer de regeringen vallen. Ze denken nog altijd in tribalistische ideeen. Denk eraan, u hebt het hier te maken met mensen die niet begrijpen dat men een hek rond een vliegveld moet plaatsen om de wilde dieren weg te houden.
|
Ik kan enkel maar herhalen dat dit een werk van lange adem is.Noord-Korea ziet zich gesteund door China, en zijn repressie-apparaat is dermate uitgebouwd dat ieder luttel verzet de kop wordt ingedrukt.Denk je dat China zou toelaten om daar even orde op zaken te stellen? Zeker niet,want anders had Zuid-Korea dit al gedaan,maar een oorlog waarbij ook China betrokken geraakt ziet wel niemand zitten.Tegen 1,3 miljard mensen begin je niets, enkel met atoombommen,maar dan vernietig je ook de planeet en niet enkel de dictatoriale regimes van de deze wereld.De waanzin om oorlog te voeren tegen de zogenaamde "schurkenstaten" heeft Bush wel al een goed pensioen opgeleverd voor zijn post-president leven,maar verder ook niets. Oorlogen worden niet meer "gewonnen",dat zagen we reeds in Vietnam.We spreken hier over zoveel regimes dat een" onthoofding" ervan op militaire wijze is uitgesloten, zowel logistiek als financieel.Ik verwijt velen van die Afrikanen niets.Deze mensen waren gelukkig zoals ze waren tot men in het Westen op de idee kwam hun bodemschatten te gaan roven en hun dan ook nog onze levenswijze moesten opdringen.De paterkes missionarissen gingen dan ook naar daar om de "beschaving" bij te brengen,althans dat was wat wij op school leerden.In werkelijkheid was dit alles een dekmantel om de mensen daar te beroven en hun als slaven te laten werken.In tegenstelling tot Noord-Korea en vele Afrikaanse landen denk ik niet dat Cuba louter overleeft door repressie. Ware het niet dat er een zekere steun was vanuit de bevolking dan was het al lang afgelopen met Fidel en de zijnen,want de Amerikanen zouden een perfect voorwendsel gehad hebben Cuba binnen te vallen mocht het regime er een zijn van het slag Noord-Korea. Zeker toen de invloed van Rusland verdween.