Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2007, 11:47   #9
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik vul mijn vragenlijst in naar Europese normen, sticht een paar brandjes, verkracht een paar lekkere wijfen, en dan moet ik die vragenlijst opnieuw invullen en vul ik die weer in naar Europese normen. Gevolg, ik mag blijven!!!
Ik wou alleen aantonen dat je via zo'n test niet kan aantonen of iemand zou mogen blijven of niet, het kan wel een belangrijke graadmeter zijn om te zien hoe ons integratiebeleid werkt. Als het naar behoren werkt zou de nieuwe Belg steeds beter moeten scoren op deze Belgische (Vlaamse) test. Dat was dus mijn punt.

Als je het echt over het verplichten van bepaalde dingen wilt hebben stel ik een taalcursus Nederlands, aangevuld met een soort burgerschapscursus voor (hoe werkt ons politiek systeem, openbare voorzieningen, wat zijn onze sociale conventies, etc).

Als iemand dan voor deze faalt of niet opdaagt dan vallen eerst enkele privileges weg (stemrecht, eventuele uitkeringen, etc.) Bij verdere weigering tot medewerking is duidelijk dat de persoon niet geïnteresseerd is om deel uit te maken van onze samenleving en wordt hij uitgewezen.

Niet te soft, niet te streng vind ik. En ik heb het nota bene enkel over politieke asielzoekers.

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 23 oktober 2007 om 11:47.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden