Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2007, 13:56   #219
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vind het wel grappig eigenlijk dat we ondertussen op pagina 10 zitten in de thread "post jouw allochtoon geweld hier" en dat er nog maar bitter weinig persoonlijke verhalen zijn gekomen over allochtoon geweld. Wat verder dan artikeltjes uit de krant knippen en plakken, komen de meeste niet. En dat is toch o zo typisch! Nochtans proberen sommigen op dit forum ons te doen geloven dat het iets is waar ze elke dag mee te maken krijgen.

En als een scheldpartij al als geweld wordt beschouwd, dan krijg ik in ieder geval meer te maken met autochtoon geweld. Als fietser uitgescholden worden is namelijk niet zo zeldzaam.
De laatste keer dat ik met allochtonen (=arabieren) last had, was toen ik uit dat trouwfeest kwam. Het waren Kroaten die trouwden, en toen ik daar een stuk in de nacht buitenwandelde was ik redelijk aangeschoten. In feite was ik van plan om in de auto een paar uur te slapen, toen ik plots omringd was door een stuk of vijf van die kroeskoppen."alors, sale yougo, t'es bourré? " zei er één, en het ogenblik daarna kreeg ik al een stomp in mijn gezicht. Ik heb nog juist de tijd gehad om hem een peer op zijn neus te geven, en dan zat heel de bende op mij. Toen heb ik er éne gebeten in zijn arm, zo hard als ik kon, en die heeft zo hard gebruld dat ze dat tot in het trouwfeest gehoord hebben.Ja, ver was dat niet, mischien een meter of vijftig, en in de lege straten weergalmde dat als in een kathedraal.Er is dan volk op afgekomen, jaja, die mensen reageren op zulke dingen, die blijven niet verstopt zitten, en mijn aanvallers zijn gaan lopen.Heel de vechtpartij heeft mischien 2 minuten geduurd, maar ik heb er toch een tand bij verloren, van die eerste vuistslag, de smeerlap had waarschijnlijk een soort cachetring aan, een blauw oog, wat builen en blauwe plekken een beetje overal op mijn lijf. M'n kleren hongen ook half in flarden...
Nu dat ik er bij nadenk was dat in feite een racistische aanval: ze meenden namelijk met een "yougo" te doen te hebben, en al hoewel ik er geen ben, de intentie was duidelijk ethnisch gericht.
Ach, zo een zaken gebeuren wel meer, gewoon "faits divers". Niet druk over maken, in derde wereld landen is dat normaal... Maar?! Wonen wij dan niet in het beschaafde Europa?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden